Adopterat

Nu har jag och Macke adopterat en liten hund från SOS-animals i Spanien.
Vi får henne på tisdag...vi har redan döpt henne till Alice....hon är 7 månader och en Podengokorsning. Mycket snäll och go ska hon vara så hon passar nog med Timmy.

Hon är den till höger med vitt bröst.



Hon är den som nästan är i knä


Både Macke och jag är helt förväntansfulla, vi har pratat länge om en kompis till Timmy (och oss) och denna hund blir nog bra, skönt för henne att få ett bra hem också. Macke sade det att när man skaffade Timmy var man ung och oerfaren..nu vet man ju vad man pysslar med...känner mig helt lugn...detta kommer vi fixa fint.

Släkten däremot har reagerat lite i stil med "men vad ska ni med en hund till" och det gör oss så förbannade för vi har inga barn och kommer nog inga ha...om vi skaffade fem ungar skulle folk reagera mindre än om man skaffar en till hund....detta är ju våra barn, den väg vi valt! vi är åtminstone mycket nöjda med tillvaron...bara den här förbaskade förkylningen ger sig...blir så trött av att bära den och PMS hade jag igår så jag mådde apa....ville mest i säng. Var på middag i Hedlunda och jag låg i sängen från när vi kom hem till resten av kvällen...

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Linda

Men gud så söt. Vad kul Timmy kommer att få hihi. Lycka till på tisdag. Vad jag blir avis. Vill ju också skaffa en till hund.

2008-08-31 @ 23:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0