Sköna lördag

Hej!

Igår tog Macke och jag en biltur till Storuman och hälsade på Börje och fixade med skotern lite, jag hjälpte Börje med datorn. Det var roligt att träffa honom!

Idag när vi vaknade tog vi en promenad med Timmy till stallet och släppte ut Indy, Macke fotade lite...ska lägga ut bilderna men är vid fel dator nu. Sedan gick vi hem och Macke for ut med några kompisar och fotade och jag var och grejade på hemma innan jag åkte tillbaka till stallet och mockade och skurade upp Indy som var på riktigt dåligt humör över att bli blöt...det var vilda protester och när han fick komma ut från dusch-spiltan var han så ivrig att det var ben åt alla håll. Grälade på honom och sade att han skulle ta det lugnt och sedan promenerade vi ned från stora stallet  där häst-duschen är till vårt stall och rätt vad det var så låg min häst och rullade på marken...han lade sig mitt i steget så från att ha promenerat så låg han glatt fnysande på marken innan jag hunnit reagera och stoppa honom...jag höll på explodera av ilska...röt ilsket åt honom och han stannade till i sitt rullande med ben åt alla håll....ojoj nu var visst matte inte glad så med ögonen lysande av förtjusning reste han sig och ruskade på sig...sitt nya fleecetäcke som jag lagt på för att suga upp vattnet var sandigt...med en suck släppte jag ut Indy i sjukhagen igen och gick in i stallet för att mocka.

Sedan möttes Macke och jag hemma och bestämde oss för att grilla...det blev den bästa grillningen jag ätit...var urgott!!!

Nu ska vi kanske hyra en film och mysa lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0