Söndag och snart jobb

Jahapp då är det sista semesterdagen...regn och åter regn har det varit så Macke och jag har städat och diskuterat hur vi ska ha det i vårt vardagsrum och vi har nästan bestämt oss....var skönt att städa och rensa bort lite, nu när mycket tid gått till en massa flängande till Umgransele till min sjuka häst så har ju inte annat som rensning och städning prioriterats....
Vi var också till Hedlunda där vi åt middag, Sigbritt lagar alltid så god mat....jag är ingen talang i köket måste jag säga, jag försöker men kanske intresset inte är stort nog...grubbel grubbel...

Nu när Macke och jag börjar få det som vi vill ha det så ska vi bjuda Bengt och Sigbritt på middag....det har vi för övrigt tänkt länge men det har alltid dykt upp något....men nu har vi ju snart fått till det här...då ska det bli roligt att bjuda hem folk!

vi har enasts hyffsat om möbleringen i vardagsrummet och bestämt att vi vill ha ett nytt soffbord, ett smidigt hörn-vitrinskåp och en ny bokhylla.....har länge spanat efter ett vitrinskåp...det ska stå på golvet och ha två dörrar en nedre och en övre med glas i dörren så man kan ståta med fin-glasen där inne haha...men de vitrinskåp jag sett har varit asdyra eller fula men vi har ingen brådska...ska spana vidare!

Har nu på kvällen medicinerat Indy och tittat till honom, tvättade hans svans och hovar och lindade hans ben för natten och lade på ett natt-täcke....han har kliat sig lite och jag misstänker att spånet irriterar så nu ska vi prova ha ett tunt täcke och ser om han blir mindre irriterad. Han är duktig på att ta sin medicin...är så stolt över honom, han är en duktig liten häst.

Timmy ligger däckad, han har haft en sjåig dag och springa runt när Macke och jag svirrat omkring och städat och hålla stenkoll på oss och rota i allt vi lagt fram för att kasta och därefter busa i Hedlunda...han somnade i husses knä på hemvägen och ligger nu och sover i vardagsrummet.

I morgon är det arbete....känns konstigt att sommaren är över, känns som det inte riktigt blev någon sommar i år....

Jag måste upp tidigt i morgon, ska ju medicinera Indy innan jobbet....*stön* men det är bara att bita ihop!

Kram på er alla.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej!! Hoppas Indy blir frisk snart. Nu bor vi på Domarvägen. Kom och fika nån kväll då du har lite tid över. Skulle va jätte kul.

2008-08-17 @ 10:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0