En arab Macke döpt till Indy 2008-02-09

Nu har Silver kommit, hämtade honom i Umeå i torsdags och när lastbilen med hästar svängde in vid den avtalade mötesplatsen vid gamla  K4 höll jag på att dö av iver.
Chaffisen skojade och skrattade och lastade ut en liten försiktig arab som med stora ögon betraktade världen runt sig...jag blev såld direkt..han var bedårande. Lilla hästen hade åkt från Stockholm och hade INGEN lust att åka mer så han vägrade blankt att kliva in i hästtransporten för att åka till Umgransele...chaffisen hade uppenbarligen varit med förr eftersom han dirigerade Erika till att ta i grimskaftet och försöka leda honom och mig dirigerade han på hästens ena sida vid baken medan han stod på andra...sedan grabbade han tag i min hand och vi provade att styra på lilla hästen men det slutade med att han halvsatt på våra armar så bakhovarna lättade och vi styrde in honom...med bakhovarna i luften och vi som styrde hade han inget annat val än att promenera med framhovarna så in i transporten hamnade han. Hemfärden var hemsk...vägen knottrig och det var sådan dimma att vi bara såg någon meter framför bilen...Erika och jag fördrev tiden med roliga samtalsämnen....."vad heter hästen? han heter Bond, James Bond"....vi hade lite B-humor där men två trötta tjejer med en hästtransport i superdimma med snigelfart gjorde en mer än lovligt fånig.
Hade ju kallat hästen Silver och det visade sig att han är en skiftare, han har silver i pälsen så ligger solen på så kan han se ut som på bilden..Silver men i verkligheten så är han rödskimmel så vi fick byta namn. Erika höll Stenhårt på James Bond eller Jason Bourne men jag vägrade. Jag funderade på Apache eller cheyenne men det kändes också fel....Morgonen efter hästen kommit så satt jag i hallen och tog på mig skorna när en mycket trött man raglade upp för att pinka (han hade jobbat natt) frågade då om han hade något fint namn och han muttrade "Indy" och sedan pinkade han och dök i säng....Indy passar denna häst klockrent så han heter nu Indy. Dumma jag trodde att min man faktiskt tänkt till för att ge mig ett fint namn men igår köpte han en skoter "en Polaris Indy" så nu fattar jag ju vart han fick namnet ifrån haha.

Har idag varit och promenerat med Eva och Erika....Eva hade med sig ponnyn Jina och Erika hade med sig Molli och jag lilla Indy...Indy som nu fått ta det lugnt ett par dagar var full av energi och dansade bredvid mig, drog, hade stånd eftersom stona brunstade (jag sneglade då nervöst under magen på honom för att se om kulorna var borta och de var de)...han uppförde sig ganska gräsligt...som man kan vänta sig av en urpigg liten unghäst. På hemvägen gick han fint däremot och hade dragit in lillsnoppen så han såg presentabel ut....han knatade fint över hängbron också...blev nöjd! Är nu blöt och trött...

Melodifestival ikväll!!!! Jiiipiii

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0