Lösa hästar

Igår när jag skrev i min blogg så ringde Erika och meddelade att hästarna var lösa. Hon hade promenerat hem från stallet och hört galopperande hästar och trott att det var grannen som var ute med islänningarna men så vänder hon sig om och kollar ordentligt och det var våra hästar som kom galopperande efter vägen i full fart...
jag snörde mig i bilen och Erika och en farbror hade fångat in dem men så ser jag...min lilla Indy var inte där!!! Jag snörde mig i bilen och körde till stallet för att se om han var i hagen men icke....med gråten i halsen körde jag vidare för att leta honom och en bit bort i mörkret stod min lilla häst med stora ögon och skakade.....han blev mycket glad över att jag kom och hämtade honom för han visste tydligen inte riktigt vad han skulle ta sig till.

 Fick in honom istallet efter lite bök och då hade Erika och farbrorn hunnit komma med de andra hästarna....de var alla oskadda tack och lov....Har aldrig varit så rädd på länge....

När vi kollade hagen så var stängslet mellan hagarna rivet...mest troligt hade Proppen bestämt sig för att fara in till Indy och rivit skiten när han försökte och så blev det kalabalik och alla tog sig ut...blev så arg!!! Är så trött på att ProppenALLTID är den som river stängsel och har sig....där fick jag stå i mörkret med Erika och bygga upp hagen igen fast det inte ens var min häst som orsakat att den rivits. Känner mig inte alls trygg med att ha Indy där nu...på förmiddagen är det nog ingen fara då alla har mat men på kvällen då de är mer rastlösa och väntar på att alla ska få komma in eller ut på aktiviteter så är risken störst.... I morgon är man ju på jobbet och har ingen koll heller! SUCK!!!Jag vill inte att något händer min lilla Indy och inte Valdi heller såklart! Hon gick gräsligt stelt i morse så springturen var nog inte bra för henne alls...

Indy fick dessutom sin nya grimma trasig så i morse fick jag ta en annan, han var lite motsträvig att få på sig grimman så han blev nog rädd när den andra gick sönder så jag åker på att fara till honom varje morgon nu tills han är bekant med grimman och även täcket för det är han också rädd för. Tar man det luuugnt och försiktigt lägger på täcket så går de men Petra som egentligen har jouren är mycket kortare än mig så hon kommer nog varken få på Indy täcke eller grimma så då får jag åka dit och träna tills han är ok med det hela.

Ska snart till stallet och promenera med min lilla kille...har hunnit promenera med Timmy också på morgonen så här har man varit aktiv men det blev ingen sovmorgon denna hela alls...suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0