Urk, hur illa kan man egentligen må?

Macke och jag åt pizza till middag igår och jag är lur på att det var något med pizzan, den var inte lika god som vanligt och jag började snare på kvällen att må illa, i natt mådde jag mer illa och idag har jag mått illa men lite bättre är det nu. Har inte kräkts men toan har blivit flitigt besökt ändå, fy vad sunkig man kan känna sig....Har fobi för magsjuka men det känns inte som magsjuka...
Var riktigt tungt att åka till stallet i morse med magknip och illa mående, Indy var ändå duktig när jag tog på täcket...han stod som en stålfjäder när jag lade det på hans rygg och ögonen var stora och ängsliga men han stod stilla och när jag gullade så slappnade han av. Det märks att han nu känner igen mig för han har börjat vara mer social och tillgiven och till och med gnida huvudet mot mig....han är så rädd om sitt huvud, undrar om någon skrämt honom eller om det hänt något. Minsta lilla hastiga rörelsen så håller han huvudet högst som att han väntar sig att något otrevligt ska hända....från mig kommer han aldrig behöva vänta sig det. Direkt hästarna var ute körde jag hem, taladeom för cheferna att jag var ute för räkning idag och stupade i säng med magen som en häxkittel....kändes som sängen gungade och det fick mig inte direkt piggare haha.

Eftersom jag låg hemma så fick Macke kolla på lägenheten på Grönsaks stigen som vi skulle titta på idag och vi har tagit den, han tyckte den var fin och vi får den renoverad. Jag litar på hans omdöme så det blir nog bra. Ska till helgen fota lilla Indy och lägga ut bilder på honom...han är så fint.

Usch...har varken tid eller lust att vara sjuk!!! har tusen saker att göra på Jobbet och dessutom en hund, två hästar och en man. Valdi åker nog i veckan....längtar tills det är över för hon ser verkligen inte pigg ut....försöker fokusera på Indy nu och inte gräva ner mig...tur jag har honom och Macke och Timmy annars skulle jag nog hamnat ur balans ganska rejält. Ska kontakta ridskolan och höra om box för Indy där...har inte fått besked ännu...de skulle kolla om de kunde ordna något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0