Bilder från min och Mackes stalljour samt ett träningspass när Erika och jag tränade Indy

Jag har nog världens finaste man...han har hjälpt mig idag med gräsliga jouren på ridskolan....typ 30 hästar ska ha morgonfoder, ut, få morgonhö i hagen, det ska mockas, sopas, ges lunch-hö, middags-hö, sedan ska kvälls-hö-säckarna fyllas....de ska tas in och få mat...man ska kolla att allt är ok. D v s jag hade en dag med ansvaret över hela stället och det var en astung dag...har aldrig plågat kroppen så och fötterna värker något hemskt!

Macke steg upp med mig och han har sopat, mockat, fyllt vatten, delat ut hö...har till och med lett en ponny till hagen!!!

Jag älskar dig gubben, är så trött jag kan gråta....tack snälla för din hjälp.....hur skulle jag klarat detta ensam??

Jag lägger ut hö i en hage
image392

Leder ut en av alla hästarna
image393

Nästa häst
image394

Hästar som ätit och nu solar
image395

Hästar som sover, lägg märke till att en alltid står vakt.....
image399

En glad Fritz som fått komma ut
image400

Macke mockar
image397




Dessa bilder är någon vecka gamla
image401

image402

image403



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0