En Ros i radio till Macke och vet du vad naveln är till för? 2008-05-02

På fredag morgon så ringde min mobil och det var radiokanalen "lugna favoriter" som ringde.
De har varje morgon en ros de delar ut och man får maila in till dem om någon man vill ska få en ros och så ringer de upp och intervjuar den som vill ge rosen och sedan den som ska få den.
Hade tidigare i veckan mailat in till dem eftersom jag tyckte att min macke skulle få en ros och när min telefon på jobbet ringde och det visade sig vara Lugna favoriter som ringde och hade valt mitt mail och ville intervjua mig ang varför jag vill att Macke ska få rosen så höll jag på att dö men det gick bra....jag talade från hjärtat. Jag ville han ska få rosen eftersom han är min man och min bästa vän, han får mig att le av glädje när jag tänker på honom trots alla år vi nu har på nacken tillsammans....han är en underbar människa och det finns ingen som han. De frågade vad som fått mig att falla för honom, var det hans rumpa? Neeej svarade jag lite roat, det var nog hans humör för det första vi gjorde var att bråka över ett tv-spel hehe....programledaren skrattade då gott.
Sedan ringde de Macke som låg hemma och sov eftersom han var ledig och yrvaken fick han veta att han fått dagens ros från sin fru och berättade varför...de talade om det jag skrivit i mitt mail och han lät ganska rörd när han också berättade om hur vi träffats och så vidare.
Alla på mitt jobb satt spänt i fikarummet och lyssnade när vi hade fika även om radiokanalens kärleksmusik fick dem att känn sig lite olustiga där de satt runt fikabordet tätt ihop.....känns konstigt att fika till sådan här musik muttrade någon....jag skrattade glatt och tyckte att Brante skulle bjuda upp Johannes haha.

Macke blev så glad och tyckte han fick en fin om än ovanlig start på dagen, rosen levererades av interflora och ser ut så här:
image376

image378


Sedan på kvällen blev det middag i Hedlunda, Magnus och Sophia var i stan med lilla Vidar och även Andreas kom dit så vi blev några stycken runt matbordet på altanen.
image379

Andreas frågade lille Vidar: - Vet du vad naveln är till för?
Vidar tittade då frågande på Andreas som glatt svarade: - Den är till för att hålla arschlet på plats!!

Macke och jag har skrattat gott åt det där....haha.

Lilla Timmy
image380



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0