Min man är på väg att bli en häst-tönt han med

Min man har faktiskt halvt erkänt att han börjat gilla att vara i stallet, han har till och med ibland föreslagit att vi ska åka dit. Han tycker Indy är en häftig häst :-)

Jag föreslog på skoj att på fredag och lördag när jag har jour och ska ut med ALLA hästar i ALLA TRE stallen så kunde han ju följa och hjälpa till...jo sade han, det skulle han nog. Jag höll på svimma då! Men vi får se när det är dags...schemat är då:

Fredag kväll:
- Ta in alla ridskolehästar och sedan fodra i alla tre stall och kolla så allt är ok

Lördag:
-07:00 vara på plats och ge hästarna kraftfoder inne och sedan leda ut alla till hagarna och ge dem morgon-hö där
- Mocka till alla ridskolehästar och rengöra deras vattenkoppar
- Sopa rent i alla stall
-Väga upp ridskolehästarnas kvälls-hö och sätta rätt mängd i varje hästs kvälls-säck
- Kolla så de har vatten
- Ge dem lunch
-Ge dem middag
- Hinna ta hand om min egen häst
- Ta in ridskolehästarna och ge dem kvällsmat och sedan ge alla andra hästar i alla stallen mat och låsa bygget

PUH vilken mardrömsdag det kommer vara...mina dåliga fötter kommer inte gilla det!

Har ikväll dragit av Indy hans bakskor, ska i morgon ta fram...orkade inte alla fyra hovar ikväll eftersom det är så förbaskat tungt. Macke frågade då om han skulle följa i morgon och hjälpa mig....då blev jag åter paff...
Min man är på väg att bli en häst-tönt han med...vänta bara.

Idag har vi förberett volvon inför besiktning, hämtat moped och mina hovslagarverktyg i Umgransele, ätit pizza till middag och bara umgåtts och njutit. Timmy har såklart varit med och busat överallt vi har varit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0