Hungrig

Tycker det var nyss jag åt men nu är jag hungrig igen...måste nog äta snart
Tomt hemma när Macke jobbar natt....inte roligt alls. Har beställt en sadel (igen) hoppas jag kan få ha tur och denna passar för det är baske mig som att leta nål i en hästack att hitta en sadel till min lilla häst. De blir för platta, svängda, långa osv....blir tokig snart och den bomlösa ryms han snart inte i med sin kamel-manke. Vore kul om den passar och jag kan ha den nästa fredag då han ska gå i kortegen i stan skulle vara kul att rida i en riktig sadel då och inte en tvål med stigbyglar haha. Indy för övrigt är ganska lugn och snäll nu och gör inte mycket väsen av sig, kunde han skulle han gärna sitta i "mattes knä" för han är så gosig. Vi tjejer i stallet har nu gjort upp ett schema för hur vi resterande dagar av Juni ska lägga upp intaget av våra hästar samt fodringen eftersom personalen går på sem i morgon och vi löste det riktigt bra. Till helgen har jag hand om Louises och Sandras hästar så det blir fullt upp men det ska nog gå bra. Sandra sade att jag och Macke kunde få rida Fritz (som ni vet är ju Macke väldigt förtjust i Fritz) och han blev sugen...han har ju länge velat rida och Fritz är ju hans stora favorit så vi får se om han vill prova. Känner själv att det vore kul att sitta på en utbildad häst för lite omväxling men får se vad jag hinner Fritz klagar nog inte över semester heller.
idag har macke filmat och fotat en massa för Svt, undrar om det var med på sändningen? Har tvättat och suttit här vid datorn så jag missade nyheterna. Får kolla på nätet sedan för nu måste jag äta något.

Ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: Sandra Bengtsson

Ja det har varit redigt tradigt alltså. Fy farao, hatar då de är sjuka. Är så rädd att det ska ske något me honom. Klarar inte att mista honom efter att jag förlorat Gräfin alltså!!! Men nu ser det iallafall bättre ut, om nu inget ändrats sen igår kväll. Va spännande med kortegen! Jättekul. Om jag fått komma hem med Carabus då så tänker jag komma o kika :-) Hoppas att din nya sadel passar oxå. Förstår att det känns lite vingligt med en bomlös då du sitter på ett litet busfrö. :-) Carabus skulle även han få lite ledigt men nu kommer jag nog att hålla igång honom lite lätt när jag kommer hem ändå. Innan vi får flytta hem kommer han ändå att ha hunnit vila minst två veckor pga sjukdomen, shysst va...räkna det som vila då han varit sjuk ;) Jag vågar bara inte ställa av honom nu, lite skritt o trav i skogen lär han bara gilla. Han har ju tagit det riktigt lungt sista veckorna innan han blev sjuk oxå eftersom han vuxit (igen) så jag tror att det blir bra med lätt rörelse varannan dag kanske. När åker ni till Umgransele? Vet du om våra beten är nära varandra eller?

2009-06-18 @ 09:25:41
URL: http://sandraa86.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0