Sol sol och ännu mer sol!

Vilken underbar dag detta varit (hittills i alla fall).
Solen sken då jag vaknade så jag tog med mig Timmy ut på ängen bakom huset och för ovanlighetens skull så var han sugen på att fara dit. Han gillar ju annars inte att promenera här i villaområdet, säkert för att mycket hundar passerar här och då vill Timmy bara in igen och svansen brukar sjunka ju längre från huset vi kommer men nu höll han den högt och luktade lite här och där och verkade väldigt sugen på att vara ute och det var ju roligt. Vi promenerar sällan med Timmy här utan rastar honom på andra platser men ängen brukar vi träna en del på och det gjorde vi i morse och han var så DUKTIG och engagerad...annars så tränar han ogärna allt för tidigt på morgonen hehe. Sedan när Timmy fått sitt så fikade jag och åkte till stallet, Indy såg ganska tråkad ut i hagen så jag tog på honom ett sidepull (ett träns utan bett) och kavade mig upp barbacka i shorts och linne och red iväg till ett grönområde där han fick beta...satt länge på hans rygg och filosoferade medan han glupskt betade av det gröna gräset....tror vi båda njöt lika mycket av det.

Sedan fick han gå tillbaka till hagen där jag lade in lite björkris åt honom att pillra med, själv gick jag och mockade och plockade lite gräs till honom att få som extra gott ikväll i boxen..
Såklart så var jag ju tvungen att lyckas med två saker under mitt gräsplockande:
1. Var djupt inne i mitt plockande så jag svansade in i ett bränn-nässelsnår vilket INTE var skönt
2. Lyckades med var att få ett hysteriskt utbrott då något klafsade upp på min fot och då jag kollade ned så satt en stor groda/padda på ovansidan av min fot med "händerna" mot fotleden och åkte snålskjuts helt orädd...jag  illskrek av reflex och for baklänges så både grodan och jag hamnade i äckel-vattnet i diket.....då jag blöt kavade mig upp och gick till stallet med gräspåsen så tänkte jag att vi hästmänniskor gör mycket för våra hästar haha.

Igår lyckades jag fara med baken i elstängslet då jag stod framåtlutad och försökte få upp korken i bottnen av Indys vattenkar, fick en rejäl stöt i baken så jag for på näsa ned i badkaret.....blev tack och lov inte jätteblöt utan det var mest armarna eftersom jag tog emot mig med dem.....men jag lyckas verkligen med en hel del haha. Igår på kvällen då jag kom till stallet red några ryttare förbi ut på en tur och Indy blev helt vild i hagen och gnäggade upprört då jag kom...han har varit ganska lugn och seg så han har fått vila en tid. Jag var inte klädd för att rida i jeans och gympaskor men jag sadlade och for ut och Indy som visste att de andra farit ut höll på att krypa ur skinnet då jag skulle sitta upp, när jag var halvvägs uppe så rev han iväg i galopp som i värsta westernfilmen och skulle ta ikapp de andra så jag hade fullt sjå att få mig upp. Eftersom jag inte visste vart de for så red jag golfbane-svängen och det blev mest trav....Indy var pigg och sprallig och på ett strålande humör så han var tydligen glad att komma ut...lite vila verkar ha gjort gott för honom. Det var folk vid golfbanan och vi mötte flera motorcyklar med Indy brydde sig inte ett piss utan stegade ivrigt på...blir spännande på fredag att se hur han sköter sig i stan men blir han stressad så rider jag ur ledet...kommer inte pressa honom om det visar sig bli för mycket för honom för han är trots allt unghäst men han är cool och sätter sig fort in i nya situationer så ja är inte orolig. Vi ska se riktigt snygga ut både jag och Indy och Erika och Proppen har vi tänkt, ska fläta Indys man i en ardennerfläta och bada honom och rykta honom tills han glänser, passar den nya svarta dressyrsadeln ska han ha vitt schabrak under den och ett svart matchande träns. Han kommer också ha en svart ny förbygel med med martingal (känns tryggast att ha en martingal för säkerhets skull) och vita benlindor. Själv ska jag ha vita ridbyxor, svart tröja, svart hjälm och vita handskar. Proppen kommer att ha flätad man, svart sadel, vitt schabrak, svart träns och fina benlindor. Erika kommer att ha vita ridbyxor, svart tröja, svart hjälm och svarta handskar tror jag. Tror jag ska ha med ett dressyrspö för säkerhetsskull, kan vara bra om hästar i ledet yker ihop men alla ska väl hålla avståndet. Proppen kommer att vara så fin med sin svarta blanka färg, Erika har all rätt att vara stolt över honom...och han kan bära sig så elegant då han vill.....han är en underbar häst på flera sätt men han kommer nog ha det han gör med Indy i sommar haha.

Macke har köpt ny bil, en röd golf...ungefär likadan som golfcombin vi hade men en icke-kombi. Den är helmysig att köra men FAN vad bromsarna tar bra...fick låna den idag och när jag skulle bromsa in tog bromsarna så hårt att jag snördes mot bilbältet...skrattade gott för det måste sett dumt ut men jag är ju van min gamla volvo där man får trampa rejält på bromsen och inte smådutta sådär. Nä nu ska jag och Timmy ut igen. Ha det bra och glad sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0