Alger

Alger är det ÄCKLIGASTE kosttillskott som finns! Jag och Macke har börjat äta alger (även Indy får detta) och det är så äckligt att vi tävlar varje middag och att få i oss det först. En sked algpulver och massor med vätska och jag kan säga att innan man svalt har eländet kletat fast i munnen haha.

Volvon är lagad, det har macke fixat med glans. Han är så himla duktig!!

Indy har både varit en ängel och en djävul.
Repeterade i Söndags det vi fick lära oss på vår lektion i Lördags och det gick lysande.
Hovslagaren tyckte han var duktig i måndags (de bråkar alltid Indy och han men Erika sade att de båda är två dominata killar =bäddat för konflikt)
I tisdags rakade jag Indy och det gick lysande, han verkade älska rakmaskinen och stod som ett ljus och njöt med halvslutna ögon. Han var inte ett dugg rädd ljudet utan var otroligt lugn och avslappnad.....jag var som en vandrande kaktus av hästhår när jag var klar. Har missat lite på honom som jag ska fixa till i helgen.

Men gårdagen, då hade Indy gjort sitt som ängel för då var det bokat i ridhuset så vi var i paddocken. Vi hade sällskap där av stoet Levina som blev riden av sin matte och Indy flemade och fånade sig och var ganska hingstig. När vi jobbade var han okoncentrerad, när jag gick vid honom var han nafsig och bara muckade så jag brann av rejält och vägrade lämna paddocken tills han gett sig och på en stund så gav han med sig. Då kuttrade han åt mig, lade huvudet i famnen på mig och hade sig, var som han skulle fjäska in sig. Då avbröt jag och gick till stallet för att vi skulle skiljas som vänner, jag vill aldrig sluta ett pass med tråkigheter. Men det var länge sedan jag var så asförbannad för han brukar inte bete sig så mot mig, han kan vara dansig och så men nu var det tydligen en testa-matte dag. Skönt var ändå att det kändes som att jag gick ur det hela som segrare.

 Ikväll är det också bokat i ridhuset...HATAR då det är bokat två kvällar i rad, tur det händer sällan...jag är så frusen på kvällen att det är ganska skönt att kunna träna inomhus.

Ikväll har jag kvällsfodringen så ikväll få Indy och Chassen vara ute till vid sju då jag åker dit och mockar innan jag ska fodra. Hinner nog träna honom också.

Nä nu ska Macke och jag krypa upp i soffan en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0