Däckad

Jag blir så ARG jag hade tusen saker jag tänkt göra i helgen och vad händer??????? Jag blir sjuk IGEN!!
Samma natt som jag skrev här sist fick jag ont i halsen igen och igår på jobbet tappade jag rösten flera gånger och fick hålla igång halsen med hett The för att kunna prata med kunderna och nu vaknade jag tidigt i morse av att jag inte kunde svälja och var heltätt i näsan.....jag måste nog till doktor i veckan för nu är det tredje gången på kort tid jag är sjuk och det är hela tiden som jag haft något i kroppen för jag är så trött....bäst att kolla om det är något som måste medicineras.
Min lista med saker att göra blev drastiskt reducerad.....det blir ingen skoterkörning i helgen, och jag kommer inte åka iväg på dopet, det blir heller ingen ridlektion på sin höjd ska jag  försöka rasta Indy och Timmy men sedan blir det nog mest sängen. Måste  handla och så vill jag köpa en present till Mange och Sophias lilla tjej men  Macke är och kör skoter så jag får nog försöka fixa det där själv tror jag.

Igår var Macke och Timmy i Hedlunda medan jag gjorde kväll i stallet, Indy låg och sov när jag kom så jag gick in och satte mig hos honom och när jag kliade honom på huvudet lade han ned det i mitt knä....då blev jag rörd. Då var den tuffa unghästslyngeln som tror sig veta bäst jämt bara en liten gosig kille. Sedan körde jag upp honom så jag fick mocka och därefter svampade jag av honom lite lätt och han stod som ett ljus och såg ut att njuta....sedan blev han invirad i fleecetäcke medan han fick torka. Har insett nu varför han bråkar så hemskt när han tvättas för igår stod han snällt tills det blev mörka fläckar på golvet....han ogillar vattendrag, vattenpölar och tydligen blir han nervös när golvet han står på blir mörkt så hans svaghet om man ska kalla det så är när han inte riktigt kan bedöma marken...hästar har lite svårt att bedöma just hur djupt ett vattendrag är, mörka fläckar, vattenpölar osv så nu vet jag något vi ska jobba på. Ska boka ridhuset till nästa helg så ska vi longera och träna att kliva över och på lite olika saker...typ presänning och så vidare. Han brukar inte vara svårövertygad, särskilt inte om morot är belöningen.

Nä nu måste jag ha något varmt i mig och sedan blir det en liten tur på stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0