Fullt ös

idag har jag varit igång sedan tidigt i morse!!
Vaknade före åtta men tvingade mig att ligga i sängen till halvnio. Fikade, rastade Timmy och for till stallet.
Kan ju säga att Indys träningspass idag gick ganska dåligt, övningarna vi gjorde i början då jag jobbade med att sänka honom och ställa honom i rätt form gick bra men sedan då jag skulle longera så var han seg och lat.....det var ingen fart på honom alls och i ena varvet så ville han inte alls utan det blev mest krångel och jag var väl inte alltför ihärdig i mina försök att jaga på honom utan var rätt seg själv också så jag vet inte....pannkaka kanske man ska kalla den longeringen :-) Indy var seg även då vi gick ut från ridhuset så pälsfällningen kanske satt igång på allvar för han brukar aldrig vara så att han inte vill röra sig. Lite seg kan han vara men inte så att han totalvägrar fast han fick ge sig till slut och ta galopp även i andra varvet innan vi avslutade.

Sedan var Macke och jag ut på skoter och härjade och jag lyckades välta med skotern så jag flög av och den hamnade på sida...antingen så blir man en sämre skoterförare med tiden eller så testar man mer hehe. For nedför en lutning och jag hade för lätt kroppsvikt för att kunna balansera skotern så det gick åt pipan.... Macke är stel i kroppen efter långfärden igår haha men han verkar haft ganska kul!

Det har det blivit ändring på ridhustiderna, förr så hade hopp och körekipage företräde på hopp och körtider men nu är det ändrat så DRESSYREKIPAGE har företräde på de tiderna om man inte bokat. Dressyrekipagen har ju företräde på alla andra tider så det där känns ju helt fel. På Hopptid ska väl hoppekipage ha företräde? Ibland vill man ju spontant göra saker och kanske dra fram lite bommar och då var det ju bara att göra det på hopptiden men nu är det så att har man inte bokat  så kan man då på en kör eller hopptid bli utkörd om det kommer en dressyrryttare!!Måste kolla om det är personalen eller styrelsen som ansvarar för ändringen av den för jag vill framföra min åsikt om. De borde väl höra med oss som betalar för stallplats om vi vill ha en ändring först.

Verkar vara en sådan dag då det mesta gått åt skogen men jag har haft riktigt kul i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0