Gårdagen och idag

Igår fyllde jag år så då fick Indy en vilokväll så jag tänkte såklart rida ikväll men dum som jag var kollade jag inte om ridhuset var ledigt och det var hundträning där så snopna fick jag och Indy vända i dörren.....kan säga att han verkligen behövt jobba...funderade på att gå en promenad men det hade nog varken gjort från eller till, han behövde få jobba sig trött och rida ut i mörkret ensam var inte att tänka på och paddocken kändes inte heller lockande så jag fick ställa in honom.
Kan tro att han blir pigg att leda ut i morgon på morgonen så jag funderar på att åka dit själv och ta ut honom så personalen slipper det....satte  n lapp på boxen så de  vet att han stått och att de kan ringa om de vill jag kommer. Blev i alla fall besviken, hade sett fram emot att rida ikkäll. Måste bli bättre att kolla schemat till ridhuset! Saknar att det inte finns på internet, var riktigt bra då det lades ut där hur bokningarna var lagda!

Fyllde som sagt år igår och hade en trevlig kväll här hemma med familjen och jag kände mig så bortskämd hela dagen för jag fick massor av presenter och gratulationer ( vilket jag inte behövt men som ändå såklart var jättekul).

Doris på jobbet gav mig ett grattiskort och en rulle av min favouritchoklad
Johan och Mattias på jobbet gav mig en godisburk
Macke gav mig en helgosig vit jacka
Mackes föräldrar gav mig en jättefin ljuslykta och ett matchande ljus, mysigt sken från den och den är BLÅ (min favvofärg)
Mormor gav mig en grytlapp och ett matchande förkläde som hon sytt och det var lite nostalgi över det hela eftersom det var av samma tyg som jag hade i dockvagnen som liten. Tänkte på det tyget bara för en tid sedan då jag satt på toa och såg att vår trasmatta inne på toa har stråk av det tyget invävt.
Fick också handskar, ett set med duschkräm, en hårborste (precis en som jag önskat), hårgummiband (mina gamla är uttöjda och värdelösa), handskar att rida i, likör
Farmor hade gjort en korg med frukt och godis
Har jag glömt något nu så ber jag om ursäkt, inte lätt att rabbla upp allt.
Bara trevligheter!

Mackes pappa har dessutom gjort klart vår tv-bänk och den blev ÄNNU finare än jag trott den skulle bli, jag vet ju hur duktig han är men han till och med överträffade sig själv!! Helsnygg!!

Bjöd familjen på fika på kvällen (Macke jobbade så det blev hans föräldrar och mormor -morfar) och på dagen så bjöd jag kollegorna på tårta vilket de uppskattade, de är gottegrisar hela bunten.


hmmm tror inte jag har något mer att berätta så ....vi ses och hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0