Hostig men lycklig

Denna natt var en jäkla helvetesnatt gällande förkylningen, hostade så att det gjorde ont i revbenen och hostmedicinen hjälpte inget och när hostan väl mellan varven lugnade sig så vaknade jag av andnöd för halsen hade slemmat igen (ursäkta ordet) så jag vaknade i panik och flämtade efter luft.....sov typ tre timmar i natt. Macke kom hem vid 01 eftersom han jobbar kväll och då var jag vaken....men jag lade mig på soffan av hänsyn till honom eftersom jag förde sånt liv. I morse var det tröööögt att masa sig upp från soffan kan jag säga....när telefonen ringde så var jag knappt vid medvetande haha men jag tog mig igenom arbetsdagen :-D

Nu ikväll har jag busat med Timmy och övat på nya trix och det har gått bra, for sedan till stallet och red. Indy var väldigt busig och försökte bocka en massa så en gång rappade jag till honom på rumpan då jag tyckte att han klev över gränsen i sitt sätt att demonstrera sina åsikter men ofta behövde jag bara varna honom med yttertygeln så lugnade han sig och efter en stund så red vi trav i en åtta och jobbade och det gick bra, från början var han sådär jäkla stötig så man känner sig som en idiot när man försöker få till takten och steget men sedan så synkade vi ihop och det gick bra och han kändes mjuk och fin men oj vad vi har att jobba. Men jag är mycket nöjd efter detta pass, så här mycket har vi aldrig travat förr :-D men traven ska sitta BRA innan vi börjar med galoppen och eftersom han är ganska lätt på rumpan så är det nog bra om vi kan begränsa bockningarna mer också för galopp är verkligen något som inbjuder busiga unghästar till att bocka hehe men han får galoppera mycket lös i ridhuset och när vi longerar så han missar inget tycker jag.

Nä nu ska jag dricka oboy och bada :-D och försöka få hostan att lugna sig, jaja jag vet..det är dumt att rida när man är sjuk men rastar jag inte Indy så blir han inte kul på morgonen med personalen...och det är så förbaskat KUL att rida honom att jag inte kan hålla mig! Har lovat Macke att fara till doktor om inte mitt immunförsvar repar på sig igen så jag hoppas jag får vara frisk när denna förkylning gett sig. Fast fingret jag skadade för ett par månader sedan då jag trillade av Indy är fortfarande inte bra så jag borde nog dit av flera skäl...men jag HATAR sjukhus så jag styr på det liiite till!

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0