Huvva

Fy vilket tjafs det var på stallet idag, verkligen avskyr då det blir så......det var fett bråk om hagarna.

Hästen som nu står längst bort har brutit sig ut flera gånger och då fick jag ett samtal där jag fick höra att Indy skulle flyttas dit på kanten och så skulle hästen som stod där få Indys hage. Jag blev upprörd dels bara över att få ett besked så där utan diskussion och dels för att Indy stått där borta och det gick verkligen inte för  han sprang bara fram och tillbaka och stressade som en tok.Det blir ju inte bättre om hästen som står där nu flyttas och  Indy hamnar där som inte heller klarar att vara på bortersta kanten...men efter en massa om och men så blev det en slags kompromiss och jag hoppas den ska funka för hästarnas skull och för stallfridens. När jag kom till stallet så stod Indy i den nya hagen han blivit tilldelad och såg ganska lugn ut  men när jag skulle hämta honom var han mer uppjagad och höll på gå omkull utanför hagen när han fick komma ut ur den...men förhoppningsvis lugnar han sig på någon dag då nyhetens behag lagt sig och in på kvällen är han alltid ivrig. Hade tänkt rida ikväll men ägnade kvällen åt att höja stängslet genom en tredje tråd för det var riktigt lågt stängsel framtill och blir Indy nog sugen så hoppar han det som ingenting, måste köpa ett grindhandtag i morgon. Det blir ingen ström på den översta tråden men det räcker nog att den sitter där för att han ska sluta ut eventuella planer på att hoppa, han har visat intresse av att hoppa stängsel förr så jag törs inte chansa och det där kan även jag hoppa över :-) men nu ska han nog stanna i hagen.  Nä nu ska jag sova.
Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0