I säng

Nu ska jag i säng, jag är rysligt trött.....det snarkar i soffan så min lilla man har nog somnat där.

Jag har panik för det känns som jag har tusen måsten att göra i helgen.

- Erika och jag hade tänkt försöka rida lektion
- Jag hade tänkt ha mitt födelsedagsfika
-  Indy ska rakas och rastas
- Timmy ska tränas
- Jag har lovat farmor en evighet att hälsa på henne men varit sjuk och däremellan aldrig fått tid
- Det är dop i helgen
- Melodifestivalen lördag kväll
- Måste städa
- Har lovat Macke att följa på skoter


Jag får se hur jag ska lösa allt, är det så här halkigt så far jag inte i någon bil efter vägen till Umeå på dop, vet heller inte vad jag ska göra av Timmy då och jag gillar inte att lämna Indy heller när han varit dålig. Men vi får se hur allt löser sig.. Höll på att krocka i rondellen då en saab höll på att kana in i mig då jag skulle hem på lunch..det var inte kul kan jag säga så det är verkligen halt ute!

Igår så åkte jag till stallet direkt efter jobbet för att ta en snabbkväll där och få mer tid hemma.
Fick veta att Indy varit ganska vild och att de kom in tidigt så min snabbtur i stallet blev det pannkaka av...jag fick snöra på Indy sadeln och i mina svin-tighta jeans kravla mig upp. Höll först och främst inte på att kunna ta mig upp eftersom jeansen var så tighta och väl uppe kunde jag knappt andas och de var svinhala i sadeln...tänk er den kombinationen och en jättepigg unghäst....Höll på att ramla av tre gånger men två av gångerna var för att jag skrattade så jag höll på att skumpa av. Jag MÅSTE ha en bättre sadel hehe. Igår hade han sådan swung i traven så att jag i mina hala jeans höll på att studsa av, jag kämpade som en tok för att få till en smidig lättridning till hans swung men eftersom padden som ligger under sadeln är så stoppad så når jag inte riktigt hästkroppen med mina ben och har noll stöd så vi måste sett ut som ett nybörjarekipage.....herregud tänkte jag, man har ridit sedan man var sju och kan knappt rida lät hehehe och då började jag skratta, Indy sprang fortare och jag tappade balansen och for i framvikt varpå Indy ökade ännu mer....vad vi ska ha sett ut hehehe. Dessutom höll någon på att banka på en hästtransport på stallbacken så knackandet och hamrandet hördes in i ridhuset och trissade Indy ännu mer. När vi for från ridhuset så var Indy ganska nöjd och jag gick småflinande ned till stallet fortfarande med vår lättridning i huvudet...kommer aldrig våga rida lektion eller offentligt förrän vi har en bättre sadel haha. Väl hemma tittade macke på mig en stund innan han sade "Men gumman HUR lyckades du rida i de där byxorna".....skrattade visade jag att knappen i midjan gått sönder så helt bra gick det inte men jag ramlade inte av i alla fall haha.

Macke har ikväll grejat i garaget och det har nog gått bra för han var ganska nöjd när han kom hem, brukar märkas när det gått dåligt haha då väser det och fräser!

Vi har varit som två galningar på sistone och kittlat varann, kramats och busat. Nog för att vi är så ofta men nu har det varit extra mycket, kanske det är den kommande våren som börjat få fart på oss. Timmy har jobbigt att hålla koll på oss och brukar upprört skälla när vi härjar med varann för han tror väl vi håller på att ta ihjäl varann haha.

Nä nu ska jag sova. I morgon ska jag fundera på hur jag ska lägga upp helgen. Varför ska jämt allt hopa sig på en gång!! Vissa helger är det öken och andra kaos!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0