Läkarbesök och ridning

Idag har jag varit i Umeå hos doktorn på min årliga röntgenundersökning och det gick bra, allt såg fint ut- sköööönt.

Vägen var avspärrad dit och hem så man fick köra en omväg som var mindre kul men det gick bra. Vädret var fint och föret överlag ganska bra. När jag kom hem somnade jag ihopkurad som en boll på sängen och vaknade av att Timmy tryckte upp en äcklig använd sock i ansiktet på mig och ville ha dragkamp. Åkte då till stallet och red Indy och vi red med bett för första gången....eller jag hade bettet i en tygel och red på kapson på en annan tygel så det blev dubbla tyglar....frön början var han mycket missnöjd och snörde med huvudet och grimaserade men efter en stund lugnade han sig....han var ganska seg att rida och funderade mycket på bettet men det gick ganska bra. Vi  jobbade mycket i trav. Börjar vara dags att jobba på galoppen känns det som, han travar ganska bra och känns stabil nu tycker jag.


Macke och jag har tittat på ett hus idag och det var skabbigt, inrökt och äckligt....jag blev inte imponerad och fick ingen "hemmakänsla" där....såg oändligt mycket jobb på stället för att få det beboeligt. Varför röker folk inne? SÅ ÄCKLIGT!
- Taket var kakel, bäst att byta
- Nya tapeter och golv i samtliga rum
- En ny trapp till ingåengen
- En trapp ned från altanen på baksidan
- Måla om taken
- Toaletterna var små skrubbar, en hade inte ens en ordentlig dörr utan det var som en holk där det fanns en toa utan dörr.....vem vill sitta på toa och inte kunna stänga om sig??
- Gillade inte planlösningen heller...

Nä jag tycker vi letar vidare......skulle ju så gärna vilja ha en gård utanför stan men Macke sade att det får jag nog glömma och det sved lite för det har jag drömt om sedan barnsben. Skulle spara pengar då också om jag slapp stallhyran.....och allt tjaffs när det är fler viljor under ett tak. Men han kanske har rätt, det är drömmar som inte kommer att gå att uppfylla men ändå....suuuuck...

Timmy har fått hälsa på grannens lilla valp idag, hon är en liten dvärgvalp med uppnösa så hon grymtar som en liten gris...Timmy visste inte vad han skulle göra haha.

Igår gick jag en promenad med Indy i kylan och mörkret och jag funderade en massa på hus och allt möjligt, hela huvudet kokade av allt möjligt som jag då fick rensa. Vi gick ganska långt och det gick bra nör ögonen vant sig vid mörkret men fy vad jag frös när vi kom till stallet.

Kommentarer
Postat av: erika

Drömmar är till för att bli sanna. ;)

Jag kommer då inte ge upp min :) När som helst kommer jag bli enormt rik och kan köpa mitt drömställe hehehe

2009-03-26 @ 19:36:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0