Överlycklig

Saker och ting har gått som på räls idag (förutom på jobbet där jag och min kollega Doris höll på bli galna över allt som krånglade men om man bortser från det...)

Macke och jag har bestämt att vi ska leta hus tills vi hittar vårt drömställe och kan ha Indy på gården och hyra ut en boxplats eller två. Vi satt och pratade idag då jag var hem på lunchen och ingen av oss vill ju egentligen vara mitt i stan och ett hus ska man ju bo i läänge så varför köpa något som inte ens känns halvrätt? Vi ska leta efter vårt drömställe! Det är en sak som gjort mig urglad för jag var lite nere igår.

Sedan så var jag ute och red Indy ikväll och det gick kalas, han var pigg och busig i början men sedan var han bara pigg och mycket duktig och klev på med raska steg och öronen framåt. Vi hade jättekul och for en lång sväng i mörkret (fast det var inte mörkt då vi for utan då var solen på väg ned så det var fortfarande lite soligt). Jag red honom på bett för andra gången (första var igår och då red jag både på kapson och bett och hade dubbla tyglar) och det gick bra....han joxade en massa med munnen men inte allra värst. Vi red långt bort efter Ponderosavägen, den var ganska hård eftersom gruset töat fram på sina ställen så det blev mest skritt men Indy var glad ändå. Men knappt hade vi ridit in på stallbacken så dånade en bil förbi nere på vägen....föraren körde RIKTIGT fort och bara dånade till så var han förbi. Hur dumma är folk.? Det är 70 väg, en varningsskylt för hästar, en skylt där det står "ridskola" och en idiot bara matar förbi??!!! Indy hade inte blivit glad om vi varit nere vid vägen och den där galningen kommit. Nä jag måste få vägverket att sänka farten vid stallet, ska maila dem igen.

Har tränat Timmy ikväll och det har gått kalas, han är så duktig och jag blir alltid så fascinerad över hans intelligens. Inland när man tränar ett trick så tar han det steget längre än man först tänkt....smart hund!

Hmm nu har jag inte mycket mer att berätta :-)


Kommentarer
Postat av: Gunvi

Vad glad jag blev när jag hörde att ni kommit överens, om att söka hus utanför stan.Jag förstår din längtan.Ni kommer säkert att hitta erat drömställe, även om det tar ett tag att hitta det.

Härliga kort från Storuman-Hede. Hälsa Marcus och tacka för dem. Kram Gunvi

2009-03-30 @ 19:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0