Rolig dag

Hmmm vad har gjort sedan jag skrev sist?

Har förstås bökat i stallet.
Torsdagen tränade vi och det gick kalas, igår red jag och det gick ganska bra....han flyttade in från fyrkantspåret då jag lade tygeln mot hans hals och satt ner på yttre sittbenet så det blev jag glad över. Nästa gång Marie kommer ska vi jobba på marken men hon ska också kolla in ridningen och se hur jag sitter för jag vet inte om jag tappar sitsen i traven eller om Indy är skumpigare än allt för vi har vissa problem där....man känner sig som en jädrans nybörjare som inte ens kan trava hehehehe. Sadeln gör nog mycket men inte allt, jag har säkert en del jag kan skärpa mig på :-D Idag har vi rakat lite till, jag har jämnat till det som varit ojämnt och löslongerat i ridhuset, gjorde övningarna marie tränat med oss och löslongerade honom sedan....han brallade en del periodvis men mestadels höll han sig runt mig så jag kunde be honom växla gångarter med min kropp och både när jag red igår och när han var lös idag så tycker jag han höll huvudet lägre. Vi gjorde också marie-övningarna då han var lös, han fick stå framför mig helt lös och jag bad honom flytta bog och rumpa och det gick bra. Han är duktig lillkillen. Vi har hittat ett bett han faktiskt halvt accepterat och det är ett litet checkbett som man har på travare....givetvis inget jag kan rida honom på men det är ju i alla fall ett bett i hans mun och det är ju alltid något...han kan ha det då vi promenerar eller longerar och få vänja sig så kanske han accepterar andra bett framöver.

Innan jag for till stallet så promenerade jag med Timmy, som vanligt ville han bara hem...han är inget roligt promenadsällskap. Hemma så spelade jag hundspel med honom och han blev alldeles till sig och tyckte det var urkul. Har också tömt vardagsrummet så gott det nu gick eftersom vi ska möblera om där och in med en trähylla. Kommer bli sååååå jättefint!!! Timmy har kutat runt i virrvarret och dragit runt saker :-)

Macke han är på äventyr idag, han har farit med Barockas (som är ett skotersällskap som är fanatiska i gamla Ockelbo-skotrar) på skotertur till STORUMAN!!!!!!!!! Han har farit med och filmat och de for tidigt i morse, han har nyss ringt och meddelat att de är framme. Ska bli skoj att höra om allt sedan.

I morgon är planen att vi ska möblera om i vardagsrummet och hämta hyllan i hedlunda, hoppas vi följer den planen så det blir gjort!

Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0