Trötter

Igår var jag och shoppade en dop-present till Estrid samt en massa grejer till hushållet här hemma (typ hundbajspåsar) efter det var jag rätt trött men när Erika kom med världens ide så kunde jag inte annat än att haka på men det sotar jag för idag eftersom jag hostat och haft mig hela natten.

Erika kom på att hon kunde köra upp Proppen och så kunde vi rida ut här i stan och eftersom jag inte haft någon att rida ut med här så var jag ju inte sen att haka på så efter några "om och men" så stod hennes lilla häst urlastad och sadlad på stallbacken och vi kunde fara ut. Eftersom Indy nyligen vaccinerats så blev det en skritt-tur men jag kan säga att Indy var väldigt uppspelt över att hans kompis var här och verkade knappt tro sina ögon. När vi kom in på skogsvägarna så ville Indy tävla och durka iväg i en himla fart och när han inte fick det provade han att krångla och gjorde ansatser till att bocka lite men efter ett par gräl så gav han sig och var suveränt duktig...vi mötte bilar, hundar och han skötte sig kanon och såg ut att ha hjärtans roligt. Han har en enorm tävlingskalle så när Erika sneddade Proppen in framför oss så härsknade Indy till och innan jag hann vara beredd så hade han satt tänderna i Proppens rejäla rumpa, att de genade in framför oss var mer än han tålde men  då fick han en rejäl åthutning av mig. Det där är en dumhet han haft sedan han var liten, då jag hade honom som handhäst på ridturer så satte han gärna tänderna i Proppens bak redan då....han TÅL verkligen inte att vara tvåa så det får vi jobba på...han hade på så vis antagligen varit en fin arabgaloppör för han vill verkligen  vara först. Men vi måste jobba med orken för på hemvägen kändes Indy ganska trött och fick jobba i uppförsbackarna men han tittade nyfiket på varenda avstickare och ville gärna utforska världen lite mer innan vi for hem.

Macke var ute på skoter med grabbarna, han for ganska tidigt och de hade tydligen jättekul. Jag hann hem före honom så då tog jag med Timmy ut så han skulle få göra något och efter det var jag så trött att jag mådde illa, efter ett litet bad small jag av i soffan skakandes under ett täcke. Macke kom hem vid 18:00 och då lämnade jag soffan endast för att äta middag innan jag grävde ned mig i mitt lilla bo av täcke och filt igen och såg melodifestivalen och filmen Twilight. Macke såg Twilight med mig men melodifestivalen struntade han i, han satt och grejade med bilderna han tagit under dagen istället och han var nöjd med många bilder han tagit.

Nu har han åkt till Umeå på dop och jag sitter här hemma, ska försöka plocka lite här men i övrigt blir det lugnt och vila.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud vilka långa inlägg du lägger in. x''D

2009-03-10 @ 19:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0