Ännu ett kanonpass!

Idag jobbade jag halvdag, sedan for Macke och jag ut till Lycksbäcken där vi fotade och rastade Timmy....det var trevligt även om vi väntade oss oväder eftersom mörka moln lurade i horisonten.
Sedan for macke på jobbet och jag till stallet, hade dånande huvudvärk och Indy tjurade på alla möjliga sätt då jag skulle sadla honom och linda benen....han skrapade, drog i benen, försökte nypa mig i baken och jag vet inte allt....han som brukar vara en ängel att göra i ordning var som en otålig buse.
Hann bara ut ur stallet så dansade han runt och fånade sig och var allmänt knäpp, gick med honom till ridhuset eftersom det var svalare där och höll knappt på ta mig upp eftersom han var så vild....men när jag väl var uppe så var han nöjd och skrittade ivrigt framåt så han var kanske bara ivrig inför träningen.... Indy gjorde ännu ett kanonpass, detta var vårt bästa. Han sökte sig nedåt i alla gångarter, var ivrig och framåt och jobbade med motor och svarade direkt på signalerna han fick....galoppfattningarna satt som smäck, traven...han var mjuk och fin. Något sämre i ena varvet men kändes starkare där än sist.....mot slutet galopperade jag på lång tygel och satt bara till lite i sadeln så saktade han av till trav. Jag kunde vända upp på medellinjen och rida snett igenom ridhuset på lång tygel med enbart vikt och ben som signal till honom. Jag kan säga att jag var helt PAFF och jag önskar att Sandra sett oss för då kände jag att nu har vi börjat komma någon vart....nästa gång då hon är med går det säkert uselt hehe. Han var så glad och ville verkligen jobba. Var helt tårögd då jag satt av och stod och kliade och kramade honom och han såg ganska belåten ut. När vi kom ut på stallbacken var jag trött men Indy  blev uppspelt över alla hästar och började fjolla en massa och sprätta omkring så jag släpade in honom på ridbanan och galopperade lite där och där jobbade han lite sämre men då var han ju lite trött i kroppen och det var varmt och kvavt. Det enda som var dåligt var sadeln...gud vad jag gled runt och hade svårt att sitta bra i galoppen....det var stor skillnad att rida i Erikas sadel. Har dock beställt en sadel som jag hoppas att den passar så då blir det bättre.

Har efter stallet lagat middag, ätit, rastat Timmy och sitter nu här :-)

Kommentarer
Postat av: Sandra Bengtsson

Nu är vi hemkomna från tävlingen! Han var så duktig busen. Ett nedslag i både 90 och 1 meter men han var sååå bra ändå. Bjöd på alla hinder och inte stirrig eller jobbig på plats eller liknande. Sååå bra gjort av honom! Ska lägga ut filmen på bloggen sen. Ella som bara är 4 år var felfri på sin 90runda! Hon hoppade inte 1meter, har inte hunnit få henne redo ännu.

Carabus ska få ca 3veckors vila har jag tänkt. JAg får se om jag ställer av honom helt eller om d blir som i vintras då vi bara tog d lugnt och red smått i skogen. Beror på hur han beter sig mot sin hagkompis :-)

Ja men visst e d så, jag har alltid ångest över att något ska vara fel med honom så fort man inte har han i sikte. Men man måste försöka slappna av, inte bra att oroa sig för mycket!

Tack för att ni hjälpte till att hejja fram oss :-) Hoppas du hittar en dressyrsadel som känns bra. Allt blir lättare då man har en bra sadel som man trivs med! :-)

2009-05-22 @ 22:18:29
URL: http://sandraa86.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0