JIIIPIII

Är så glad.
Idag red Indy och jag på stora dressyrbanan och i början gick det halvdåligt men efter en stund gick det KANON!! Galopperna gick kalas, vi galopperade på en stor åtta, galopperade runt fyrkanten och gjorde ökningar på långsidan och han kändes mjuk och fin. I traven gjorde han fina sidförflyttningar och behöll en fin ställning i det ena varvet, sidförflyttningarna i andra varvet gick sämre för han kändes stel kring bogen men det var också hans sämre varv men han jobbade fint. Kunde ta bort halsförlängaren och rida honom utan med lätt hand vilket var skönt, slapp sitta och ta så mycket i hans mun och bråka med honom och han var hela tiden alert och med. I den ökade traven ville han hela tiden slå över till galopp så traven måste stärkas men det kommer....det var ju jobbigt för honom. Fick driva en del i galoppen eftersom han hade svårt att hålla tempot på det lösa underlaget när han samtidigt försökte hålla formen men det gick ändå GULD!!!! Fina fattningar utan bocksprång. Bästa träningspasset hittills!! Var tvungen att messa både sandra och erika och berätta....red Inte så länge men hade däremot fart, blev mycket trav och galopp och Indy var trött när vi var klara....red ut från banan med ett flin. Just då kändes det som att vi nog kan bli ett ganska bra dressyrekipage trots allt.

Macke är så himla duktig att fota, folk ringer stup i ett och frågar om han kan fota alla möjliga arrangemang, jag är så stolt över honom. Han kan så mycket att man ibland känner...jaha vad kan jag då? Hästar kan jag ganska bra men det är väl det enda.....men jag är glad ändå!

Kram på er, ska se melodifestivalen ikv.
Heja Malena Ernman!!

Kommentarer
Postat av: Helena

Heeej Linnea!!



Såg inte ditt sms förrän idag, jag har en tendens att glömma bort att jag är mobiltelefonägare, använder den så sällan...billigt för mig, jobbigt för den som vill få tag på mig ibland;-)



Så roligt att det går bra för er med all träning!! Gudarna ska veta att jag skulle vilja se er IRL så att säga...Indy kan inte få bättre förutsättningar att utvecklas optimalt både i tränings och uppförandessyfte...Du är så himla duktig Linnea!!



Vår lillponny har fem veckors semester uppe i Vindeln. Emma har praktik, jag har fullt upp med skolan, men snaaart har jag sommarlov och hoppas då på att jag kan lägga av några timmar i veckan på honom, jag ska ta igen alla förlorade hästdagar denna vinter medfört...Jag ska bli en hästtokig tjej helt enkelt så jag hoppas på en riktig hästsommar!



Hoppas allt är bra med familjen, här har vi det bara fint med allt vad våren innebär... När man är i bondbranchen så kommer allt arbete fram i takt med att värmen i luften ökar...Hagar ska fixas, det ska bl.a plöjas och sås, och allt det där.. Sen ska korna förstås mjölkas varje dag, tre barn ska utfodras och skötas om, sen har jag några veckor kvar på skolan...pust* Så vi har mer än fullt upp så att säga!



Ha det bra,hoppas vi hörs å syns så småningom!! sköt om dej!! Kram/Helena

2009-05-18 @ 10:51:03
URL: http://[email protected]
Postat av: Sandra Bengtsson

hejhej! Vad roligt att läsa att det går så bra!!! Ska bli kul o se er när ja kommer hem någon gång. Så roligt att galoppen fungerar o allt. Helt otroligt duktiga är ni!

2009-05-19 @ 11:05:38
URL: http://sandraa86.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0