Lite från Helgen

I helgen kom Erika och Proppen upp och vi tränade ihop, Macke filmade och fotade.


Proppen lastas




Timmy var såklart med



Proppen urlastad











Jäklar vad han har växt min lilla häst





'





Vi hade lånat en sadel ifall någon undrar, ville rida i en vanlig sadel för en dag och denna låg så pass bra (dock för stor) att vi kunde rida i den nu men den är ingen sadel jag kommer rida i vanligen utan det var bara för denna gång.
Visst har han verkligen växt!!!!





Indy joxar med munnen, eftersom vi höll på värma upp så fick halsförlängaren hänga löst och bara sitta där.





Indy tycker det är varmt och ser ut som en liten gris
















Fritz blev såklart med på en bild



Jag blev lite purken då jag kollade på bilderna för inte en enda bild då Indy och jag galopperar eller travar fanns med bara då vi värmde upp och efter passet och det hade varit jättekul att ha, det hade han istället filmat....men film går ju inte lägga upp på bloggen grrrr bilder är mycket roligare så jag var nog lite besviken men fler tillfällen kommer nog. Indy satte en gång av mot grinden med mig och jag kan säga att han bjöd på friskt mot den, lyckades svänga honom i sista stund hahaha....det hade väl varit något det om han hoppat grinden med mig.....det var i galoppen och vi red på en volt och helt plötsligt så bjuder inte på mot grinden....knasgubbe. Både Erika och jag var ganska nöjda med passet. Proppen skötte sig fint och det var ju bra, Macke och jag hade innan haft en vadslagning om vad han kunde tänkas hitta på haha.

Macke sade att då jag och Erika red iväg längs cykelvägen så hade han velat ha en häst att följe med på, han ska nu ta lektioner har han tänkt....gud så kul! Både Erika och jag ser fram emot det....vi har pratat om en sommarhäst till Macke men problemet är att vi har så lite bete....hmm....vad ska man göra. FANKEN att all mark i umgransele med bete är arrenderad! GRRRRRRRRR Men vi ser ju hur allt blir. Det vore en underbar sommar om Macke kunde rida med ut för han Erika och jag är ju de tre musketörerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0