Rolig dag men lite blåslagen i ansiktet

Idag så har Indy och jag varit i Umgransele och ridit ut där med Erika och Proppen.
det tog ett tag att lasta Indy för han var inte så sugen på att gå in i transporten och betedde sig som en strömbrytare...ena stunden pep han busigt och brallade lös utanför transporten, andra stod han nervös och sket en massa medan han ängsligt tittade in i transporten för att sedan ställa sig och halvsova på rampen och sedan busa igen.... men efter ett bra tag stod han snällt där inne och tuggade hö och välförtjänt morot och hade accepterat händelsernas utveckling.

Indy kände direkt igen sig då vi lastade ut honom och stegade hemtamt in i det gamla stallet som han inte sett på en hel vinter medan Erika tog in sin Proppen ur hagen så de fick hälsa på varandra. Indy var pigg och Erika skrattade gott och tyckte det skulle bli en MYCKEt intressant ridtur och då syftade hon på hur Indy skulle sköta sig. Jag var ganska lugn, Indy kan trassla i början om han är het men lugnar sig i regel ganska fort då man väl är ute.

Första delen av ridturen taktade Indy och ville springa och när vi sedan släppte hästarna i trav så tog Indy galopp och ville förbi Proppen.....tråkigt att vara sist tyckte han och när han inte fick komma förbi lyckades han ge Proppen ett nyp i rumpan så han vek åt sidan och Indy glatt dundrade förbi med en något oförberedd matte i sadeln som skrattade försökte stanna sin väldigt glada unghäst. Sedan svängde vi in på ett område i skogen där marken är jämn och det är underbart att galoppera....Indy var lite tveksam först och galopperade ganska sakta men sedan brassade han på rejält och var överlycklig och tyckte det var jättekul att få springa på den fjädrande ljungen. På hemvägen hade vi två hästar som båda verkligen hade vinnarskalle och ville vara först, Indy försökte bita Proppen så fort han var före och då vi var före så försökte Proppen dra förbi så Erika svor långa eder medan hon grälade på sin busiga häst. Indy fick ta täten (vilket nog Proppens bakdel uppskattade) och tog en härlig fjädrande galopp och sprang på med de små araböronen lyckligt riktade framåt...han var så duktig att han fick lång tygel men då och då kunde han förstås inte hålla sig från att gasa rejält och prova benen lite. Vi hade en kanonridtur förutom att jag och Indy på ett ställe där det var skogigt for så att en gren brakade rakt in i mitt ansikte så jag ser ut som jag fått stryk...har märken i ansiktet och näsan värker rejält....höll på att sopas ur sadeln...men bortsett från det så gick allt kanon. Mötte en från byn som inte sett Indy på en hel vinter och tyckte han växt enormt. Har verkligen fått vara stolt över honom. Det blev inte mycket bockningar heller utan han uppförde sig finemang, han var svårt att få stopp på ibland men det gjorde inte så mycket.

Timmy fick följa till Umgransele då jag efter att ha lämnat Indy i stan skulle köra dig med Erika och hennes transport som jag lånat, Timmy hade roligt...han sprang runt som en riktig vildhund och busade och åt en massa gräs. Macke och jag åt grillat då jag kom hem vilket var gott. Han ska spela ikväll och har förberett det en del nu på eftermiddagen.

Han kom nyss fram till mig och lurade mig att skratta rejält, han berättade att han suttit på toa idag och till sin förfäran upptäckt att pappret var slut förutom en liiiiten snutt som var kvar. Han hade tagit snutten och just när han skulle torka sig stötte han handen i skinkan så han tappade pappret i toaletten. Skrattande berättade han detta och frågade mig "HUR OFTA TAPPAR MAN PAPPRET???" och det är ju inte ofta men det var ju typiskt det skulle hända JUST då då han blev helt utan. Hur han löste det frågade jag inte men han sade att jag kunde lägga ut det på bloggen haha. Kanske någon fler råkat ut för detta?

Jag och Timmy gjorde en kupp nyss. Macke fotade timmy då han bajsade härom dagen, Timmy satt dessutom i en bäck och bajsade vilket han gärna gör och det såg ju lite roligt ut, han bajsar alltid i vattnet om han kan...han kanske vill ha en toalett med vatten. Jag tyckte då att Macke var elak som fotade Timmy när han gjorde det "heliga" så jag och Timmy stormade nyss in på toan när Macke satt där och gjorde SITT heliga och fotade honom. Hämden är ljuv men jag är kanske elak om jag lägger ut bilden här även om den blev rolig :-)

Nä nu ska jag dricka lite fanta och göra mina älsklingar sällskap i soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0