Slitigt

Idag har jag slitigt hela förbaskade dagen, jag har tvättat i mängder, packat bort vinterkläder tjatat på min man som satt vid datorn att hjälpa till men den skurken smet till garaget....men det har kännts bra att få det gjort. Sedan har jag krattat i Indys hage och på en stund dök den försvunne mannen upp där, han kände kanske att kusten var klar gällande städningen. Indy blev glad att se husse och visade tydligt att han ville bli kliad i ansiktet av husse. Sedan började husse springa runt i hagen vilket Indy tyckte var jättekul så han började studsa runt han med så det var lite cirkus runt mig och mitt krattande.
Efter det for vi och grillade med ett par Macke känner (blev såklart vegetarisk korv för mig-gott) och därefter hem och tvätta lite mer....vi hade tänkt åka till Umeå och se häst-hopptävlingen där....(Mackes idé !!!) men det blev inget för vi hade fel tid...trodde det började senare än det gjorde så vi hann inte.

Har nu suttit och surat lite eftersom Macke är och filmar för svt, han ville promt cykla dit men jag bad honom att ta bilen eftersom jag inte vill ha min cykel på stan bland alla fyllskallar...eftersom den varit mormors och funnits hela mitt liv har den ett värde för mig som jag inte kan beskriva så att ha  den på stan en kväll så här kändes inte kul...så när han for trodde jag han accepterat mitt nej men jag såg nu att han ändå tagit cykeln så jag blev ganska arg och ledsen över att han inte lyssnade och respekterade min önskan. Även om han tyckte jag värnade fånigt mycket om cykeln så borde han respekterat det jag sade för det är trots allt min cykel och han får ha den hur mycket han vill annars...men karlar....ibland bara så envisa. Men Macke är oftast en toppenkille, det finns ingen som han. Han messade nyss att han gömt cykeln på ett säkert ställe men jag är ganska putt ändå för jag sade faktiskt nej... Nåja jag hoppas han och cykeln kommer hem helskinnade.

I morgon ska Indy och jag till Umgransele och rida ut, det blir kul men dyrt. Vad jag velat ha en egen transport...nu måste jag åka och hämta erikas, köra dit Indy, hem med Indy och sedan tillbaka med transporten och slutligen hem...blir ju snordyrt och jag har egentligen inte råd men det vore så kul att få göra en tripp och Indy kommer nog tycka Umgranselemiljön blir skoj....det var ju ett tag sedan han var där nu.

Nä nu ska jag i säng. Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0