Sol sol härliga sol

Vilken dag det varit, kanonväder! Har varit ute nästan hela dagen och NJUTIT!

I helgen är det tävlingar på ridskolan, och då är man utan box eftersom den lånas ut till tävlingsekipage utifrån vilket gör att man hela helgen fått ha hästen ute dygnet runt i hagen om man valt att vara kvar på ridskolan.

 Detta tyckte inte jag lockade eftersom Indy brukar vara ganska galen i hagen då det är tävling och kuta runt och slå sig en massa på benen, inte så att han är rädd utan helt enkelt bara vild och uppspelt över alla nya hästar och aktiviteter. Sedan  har han klåda och jag vet inte om det är något slags eksem så av flera skäl ville jag ha honom i box på natten...unghäst som han är behöver han ju få sova ordentligt också så han kördes upp till Umgransele över helgen av Erika och mig. Vi hämtade honom i hagen i fredags då jag jobbat och då hade han redan under de två timmar det varit tävling hunnit springa runt så han hade en rejäl bula på bakbenet och blod som rann...hur skulle då inte hans ben sett ut efter en hel helg!! Han var mer avslappnad nu då vi lastade än förra helgen så det gick ganska bra att lasta och köra upp. Han och Proppen släpptes sedan ut i hagen och fick umgås en stund och de verkade ha kul, Indy dansade runt och inspekterade hagen med Proppen efter sig....Proppen tog ledarskapet direkt och Indy fick vika sig och det blev ingen konflikt alls vilket var bra. idag har de fått vara i hagen och de har pillrat på varann och mått gott men det har nog varit mycket mentalt för Indy för han var trött och stod och sov när jag sedan sadlade honom inför ridturen i eftermiddags....det blev ingen fartfylld ridtur hehe. I morgon ska han åter upp till stan, hoppas allt kring det går bra.

Har fått förfrågan om vi ville vara med och rida i kortegen som ska inviga hästveckan och vi tackade ja, både jag och Erika och ska vara med på våra hästar. Kortegen ska gå genom centrum av staden och där har ju inte Indy varit så det  känns lite pirrigt men Indy är en ganska tuff och cool kille och Proppen har ju kört brudpar så det ska nog gå fint...ska träna så mycket som möjligt innan dess så vi sköter oss snyggt. Det är många som ska rida i paraden så det blir spännande...kommer nog se pampigt ut. Undrar vad alla ska ha på sig och sina hästar? Blir det uppsnoffsat eller mer vardagligt? Det är ju högtidligt så kanske vita ridbyxor i alla fall vore snyggt...då ser man då snygg ut om man trillar av inför allt folk hehehehe. Nä det blir nog bra, det är ju bara i skritt dessutom...
Det är kul att få vara med....blir ju lite olika raser och så....och det är många som tycker det är roligt att Indy och jag är med och de flesta tycker att han är så cool att han nog kommer sköta det där fint.

Macke har varit på massor av bilevanemang idag men han hann följa till mormor en sväng, hon fyller år så vi firade henne och fick smarrig tårta. Det var så mysigt. Timmy var hos svärmor och svärfar eftersom denna dag bestod av en massa flängande för både Macke och mig. Timmy är så trött att han knappt sagt ett knyst, han har legat utslagen i soffan.


Nä nu ska jag kurera min förbannade mensvärk! Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Sandra Bengtsson

Va skönt o få ta honom till Umgransele o slippa ha han i hagen under natten! Brukar inte vara nå roligt d där tycker jag. Jag får alltid ångest att d ska vara för varmt, för kallt, myggigt eller annat elände! Det är ju som inga roliga hagar att ha dem ute i, inget gräs eller annat roligt. Men snart e d bete för dem. När åker ni på bete med era? Tycker det ska bli skönt att Carabus ska få lite sommarledigt. Han har börjat växa igen tror jag...som om han inte var stor nog redan!

2009-06-01 @ 07:55:29
URL: http://sandraa86.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0