Uppdatering

Väntar på min pizza, vi äter pizza på fredagar här på jobbet så då kan jag ju blogga lite medan jag väntar.

Indy och jag har hunnit träna mer för Sandra och jag måste säga att hon nog är den bästa instruktör jag ridit för, hon engagerar sig verkligen i att få en framåt och det är så kul för jag VILL så gärna framåt i min och Indys träning. Erika red lektionshästen Verona och jag hade min lilla Indy och det var första lektionen Indy gick med sällskap och han skötte sig faktiskt bra måste jag säga. Han tog till och med galopp på volt vilket vi haft lite problem med...men som vanligt joxade han med munnen och hade skallen i vädret vilket gjorde att jag fick ta ganska rejält i tygeln vilket jag hatar så nu när vi tränat efter den gången så har jag fått rida med en halsförlängare för att han ska få in "tänket" lite och jobba nedåt och det har fått bra även om han bockat och protesterat lite i början men nu känns det som han börjat fatta läget och jag kan vara mjukare i handen men vi har svårt att hålla oss på en fin rund volt när vi tränar men det kommer sig nog mer och mer. Nä som sagt jag kan inte höja Sandra nog till skyarna som tränare, hon passar oss perfekt.

Nu kommer maten, ska skriva mer sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0