Lite bilder



Lilla Timmy bär tidningen i Hedlunda, detta var tidigare i höst.





Såg ett program på tv och höll på skratta ihjäl mig, det var en skitrolig dirigent som verkligen levde sig in i sitt dirigerade...han sög hög ut. Macke fotade honom från tv:n hehe snacka om en dirigent som verkar gilla sitt jobb :-)


















När det var tävlingar på ridskolan sist fick indy ha benskydd så inte hans fraktur skulle belastas om han for runt men han låg och sov i hagen då jag tittade till honom.



Rullade lite









Indy gillar inte kameran för mitt ansikte och ser riktigt sur ut






Indy kollar ändå upp sådant han tycker är läskigt så när han fott nosa på mig och kameran så var han nöjd, men då mitt ansikte var täckt av en svart kameran var han fundersam. Man ser på hans blick att han inte är helt trygg med det han ser men han kom ändå då jag ropade.



Idag har vi börjat trava igen efter skadan, Indy tyckte det var stormkul och travhäst-travade i ridhuset och hade hjärtans roligt. Rider honom bettlöst igen för han har egentligen aldrigt sökt sig ned på ett bett, spelar ingen roll vilket bett han har eller hur mjuk jag än är i handen så joxar han bara med munnen, skjuter upp huvudet...så nu rider vi utan och han var riktigt nöjd och glad. Igår var han extrem och minsta lilla jag kortade tygeln så skjöt han huvudet i vädret så jag har lyssnat på honom och han får nu slippa bettet ett tag. Han har dessutom en tand som växer, dock inte där bettet är men något är det han är upprörd över. Har slutat ha nosgrimma på honom för att lättare kunna se då han visar missbehag...han är nog missnöjd med bett och är det då oskönt och han inte kan visa det så vill jag inte hamna i situationen att han får mer obehag av bett och slutligen totalvägrar. Han har ont om plats för ett bett dessutom så det skadar inte att han får vara utan så mycket det går. Var i alla fall kul att trava en del, vi red inte så länge men han blev trött ganska fort så kondisen är halvkass efter vilan.

Ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: sandra

Va kul att ni börjat trava igen :-) Det är tur att de har bra läkkött dessa unga hästar! Duktigt av han att ligga och vila under tävlingsdagen, han lär sig att det inte är så "farligt" med högtalare och grejer. Det är ju bra inför den dagen ni själv ska debutera :-)

2009-09-08 @ 07:58:49
URL: http://sandraa86.blogspot.com
Postat av: Therese

Mega söt hunden va på första bilden <3 :)

Går allt bra med Indy? ^^,

2009-10-05 @ 18:54:36
URL: http://tezzilicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0