Olycka

Hmmm vart ska jag börja, har hänt en del kan man säga....

Indy och jag var ute och red och blev beskjutna på norrängsvägen...säkert ungar som ville busa men det spårade ur och slutade med att Indy skenade och jag blev släpande efter honom. Solen sken och vi hade en mystur barbacka och hade varit uppe på berget och skulle hem genom bostadsområdet...plötsligt ser jag något komma farande genom luften då trodde jag det var vatten men jag blev inte blöt och Indy fick en rejäl bula i sidan där det träffade så jag tror mer på soft air gun eller något.... han blev vettskrämd och satte av i sken och jag flög av efter en rejäl åktur och fick tygeln runt handen och släpade efter Indy. Skorna skrapades upp, kläderna blev i trasor, mobilen i fickan skrapade sönde, glasögonen pajjade och jag blev totalt sönderslagen....lossnade efter ett tag (skena på asfalt är verkligen hemskt) och när Indy märkte att jag inte var med längre stannade han trots att han var så rädd att han skakade....han vågade inte komma fram till mig men stod stilla och väntade på mig när jag haltande tog mig bort till honom. Jag var yr, hade knät paj och ena tummen och hade ont i varenda muskel....fick dra en benlinda om knät. Indy var halt på ena frambenet så haltande tog vi oss hem...jag som en trashank och han ett nervknippe....
Efter att ha pysslat om honom så for jag hem men blev tvingad på akuten av Macke och det var lika bra för jag hade så jäkla ont.... Akuten hällde i mig piller och jag slocknade där i ett rum ett bra tag innen det blev röntgen....tack och lov inget gips utan bandage och vila. Indy mår bra och jag  ha börjat repa mig också men FY FAN vilka förbannade ungar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0