Regn och förkylning

Regnet öser ned ute och här inne sitter en förkyld Nea men äntligen börjar skiten ge sig...har haft feber i flera dagar.

Har inte mycket att berätta faktiskt, saker och ting rullar på.

Macke har haft invigningsfest i fotostudion och det blev lyckat, det togs många galna och roliga bilder. Magda och jag hade riktigt roligt och släppte loss rejält framför kameran men vissa av grabbarna fick man skratta åt så man nästan gick av....de var inte kloka alls och de bilderna blev klockrena. Macke ska redigera bilderna och lägga ut dem snart...ska se om jag kan lägga in några här med :-)

Magda och jag har börjat få till allt fint i stallet, innan jag däckade i förkylning hade vi torkat i skåpen och lagt in saker och satt upp sadlar och grejat på. Vi ska torka i stallet också eftersom väggarna där är hur äckliga som helst men det har vi inte hunnit ännu. Linda som hjälper till med Mikkel (Magdas häst) har gjort stordåd med golvet i sadelkammaren....det var så smutsigt men hon har fått det riktigt rent och fint, så rent det kan bli i alla fall...och det gjorde stor skillnad!

Linus växer så det knakar och är fortfarande en underbar liten kille trots att han är hingst, Indy och Nyfiken mår prima de med. Igår lät Indy Linus äte med honom och DET förvånade mig. Indy måste börjat mjukna lite :-) för han brukar bli rasande om Linus försöker dela hans hö-hög. Var inte skoj att ha morgonjour förkyld men det gick, var ju inte så många hästar som skulle ut.

Saga har varit ovärderlig nu då jag varit sjuk, vilken duktig hästskötare jag har. Hon har mockat, packat hö och gnott på och varit så duktig. Det ska belönas med skogstur då jag blivit frisk....det kommer nog både hon och Nyfiken gilla.

Nä nu ska jag ta och dricka lite varmt.

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0