Flopp-resa till Övik på midsommar

Ja midsommar blev minst sagt konstigt, vi åkte direkt vi orkade ta oss ur sängen till Övik för att köpa en transport men den mycket fina transporten visade sig vara ett ruckel....för det priset skulle den vara tipptopp vilket den enligt annonsen var man den var HEMSK!! Inte ens för halva priset hade jag köpt....var riktigt sur då vi åkte hem för min volvo slukar bensin så det var flera hundra rakt i sjön.

Då vi kom hem var det dags för midsommarfirande, vi hade tänkt gå ut och äta men det slutade med fest i Husbondliden. Jag var trött och orkade inte med folk på fyllan så jag avstod att fara dit utan skjutsade dit grabbarna och for ned till travet för att packa inför hästarnas flytt till stan nästa dag (travet ska vara hästfritt en tid eftersom det ska vara tra där nere). Provade att rassla med en påse på en pisk för att få Indy att trava i hagen (linnea gjorde så för att få fart på hästarna) men Indy snarare pallnitade och kom farande trots en massa prassel från mig och bet tag i påsen och demolerade den. Slutade med att jag och Indy låg bredvid varann i hagen, låg där och stirrade upp i himlen som var grå och mulen....det var skönt men en konstig midsommar :-) Han var nöjd över gosandet och hade inget emot att jag hade hans manke som huvudkudde. Nyfiken mumsade mat en bit bort i hagen. Indy tiggde hjärtskärande att få följa med in då jag sedan gick in i stallet för att packa och tvätta täcken. Han skrek och sprang vid grinden och visade att han inte ville vara ute lillgubben men jag var hård och tvättade täcken och förberedde inför flytten så mycket jag kunde.

Hämtade sedan Macke och vi for hem och kröp i säng ganska trötta båda två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0