Hm

Då var det ett tag sedan jag skrev....vad har hänt? Hmmmm

Jo saga har ridit lektion på Nyfiken och de var båda så duktiga, Nyfiken såg riktigt nöjd ut där han bar runt på sin unga ryttarinna :-) Erika höll lektion medan jag vilade efter att ha ridit Indy.

Indy är bra nu i sina ben och igångsatt och går nu för fullt, har ökat hans foder och har nu börjat hårdträna. Han har sina dagar då han är underbar och andra då vi grälar om farten....Indy tycker att enda vettiga gångarten här i livet är galopp och fort ska det gå (jag håller inte med). Han har börjat orka lite mer vilket är roligt men energin ebbar ut fort ännu. Börjar alltid med att han anser att han är kung, han vill springa, han kastar med huvudet och anser sig vara snabbaste hästen i stan....eller i världen, han tror sig ha energi att varva jordklotet vilket han visar genom att fatta galopp stup i ett trots att vi ska skritta. När han väl sedan får galoppera så är han lycklig och tycker livet är underbart pch bränner hälften av energin på att gräla om farten men efter lite tjafs ger han sig alltid och är duktig. Galopp är livet tycker indy :-)
Han älskar då jag rider barbacka, av någon anledning så är han snällare då...tror han känner att jag sitter mer ostadigt för han busar mindre så vi har ridit mycket med barbacksitsen i fårskinn och det har han gillat.

Nyfiken är också duktig, han sköter sig kanon. Red honom idag men det började spöregna så vi for hem ganska fort....hittade två blöta hästar i hagen idag som frös så det skakade....deras nya regntäcken hade inte hållit tätt för fem öre....grrrr har haft billiga skit-täcken som hållit vätan borta bättre!! Shire brukar ha bra täcken, men dessa är ju skrutt!!! Fick ta in dem och värma den i stalle och de skakade och var så ynkliga!

Har köpt en ny sadel, en barefoot london och den ligger ganska bra på hästarna....bäst på nyfiken men jag har problem att rida i den...mina ben far bakåt hela tiden...hur irriterande som helst. Ska prova lite till och se om det blir bättre, erika ska rida i den i morgon och känna hur den känns och se om det blir samma för henne.

Igår på Valborg firade vi hemma hos Isak och Malin, var jättetrevligt men jag var ganska trött :-) hade haft stalljour på morgonen. Nä nu ska jag färga håret tror jag :-)

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: sagaa

asså de va skit kul o rida Nyfiken!!!!!!!

2010-05-03 @ 12:35:04
URL: http://sagowisa.blogg.se/
Postat av: sagaa

kan du lägga ut en bild på dig? asså så ja få se hur ditt hår vart;)

2010-05-10 @ 20:01:53
URL: http://sagowisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0