Klantmatte :-D

Hahaha idag fick vi skratta.
Erika kom till stallet idag för en skön ridtur i solen och hade med sig några täcken hon ska sälja till mig. Nyfiken fick sedan gå ut i ett av täckena och Linus totalflippar. Erika som leder både Linus och Nyfiken får fullt sjå då Linus försöker betäcka Nyfiken så jag slet till mig Nyfiken och räddade Erika ur en röra av hästar och ledde Nyfiken med Indy till hagen. Väl där i hagen fortsätter karusellen och vi funderar över vad i hela helvete som hänt med Linus eftersom han försöker hoppa upp på en sur Nyfiken som står och försöker äta. Då kommer vi på att Nyfikens täcke legat på Erikas sto!!!! Vi susar in i hagen och sliter av Nyfiken täcket och Linus blir helt lugn hahahaha. Får nog vädra eller tvätta täcket hehehe..... vi funderade om Linus blivit galen hingst på två sekunder men det hade ju sin förklaring. Unge herrn är nog mer hingst än man trott :-D där funkar juverlerna då!

Sedan håller Linus på att tappa framtänderna och luktar illa ur munnen...stackars liten. Ska köpa munmedel mot bakterier på måndag, säkert har det samlats en del äckel i de lösa mjölktänderna. Hoppas de ramlar lös fort.


Indy ska till tandläkaren eftersom han har sår i munnen så han har vassa kanter igen verkar det som. Kanske jag tar med Linus då om han inte luktar trevligare ur munnen så vi får kolla det där.

Blä utgifter utgifter!!

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0