Segt

JA nog är det segt med bloggandet, förlåt alla ni som grälar på mig för att jag är inne sällan haha.

Vad kan man berätta då? Hästarna mår bra....eller nja Linus och Indy är avmaskade (Nyfiken hade ingen mask)och de var väl inte imponerade av att bli avmaskade. Nyfiken blev sur eftersom han inte fick smaka det de andra fick och snodde ändan till i protest så en morot blev det för att muta honom glad igen haha. Troligen är det lilla blodmasken som de har men det är satt odling för att jag ska få veta säkert. Men i och med att Nyfiken var fri, Indy hade lite och Linus mycket så var labbet tämligen säkra på att det var lilla blodmasken eftersom unghästar lätt får den men med tiden blir mer immuna...därav hade Nyfiken inget trots att de delar hage....men som sagt de skulle ta odling och kolla men grabbarna är nu avmaskade och mår ganska bra. Linus hade feber igår på kvällen, såg direkt på hans blick att det var något så jag tog tempen och då hade han feber men antingen växer han rejält eller så är det en reaktion på avmaskningen....är nog ingen fara, verkade bättre idag.

I övrigt går det lysande med Linus, Frankan och jag har kört vagn och haft honom på släp och han har tyckt det varit jätteroligt att få springa med då vi kört henne häst Kingen. Han är så duktig lillgubben....är så stolt över honom.

Indy och Nyfiken går det bra med...Indy har coolat ned sig och är riktigt duktig i ridningen och Nyfiken är så himla duktig och snäll. Hans skötare Saga rider med mig i trav och galopp och han är så snäll med henne då vi rider ut. Red ut på Nyfiken idag och vi hade en lång mystur med MAgda och Mikkel som sällskap....var skönt men han knappt hem innan det började regna!! Skitväder!! Men nu verkar det vara uppehåll.

Har lite bilder på mobilen jag ska lägga in men hinner inte nu...ska äta :-)

Macke är typ begravd i arbete så han har inte ridit på länge men följt med och tagit in Nyfiken på kvällen och kliat på honom men förhoppningsvis blir det mer rida för hans del framöver :-) det ser jag fram emot och Nyfiken med eftersom han verkar avguda sin husse haha.

Nä nu ska jag äta...har hänt massor men jag minns inte allt haha

Kommentarer
Postat av: sagaa

tack:D

2010-10-12 @ 16:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0