Och regnet öser ned :-)

Jahapp här tänkte man promenera till stallet men ljudet mot takplåten får mig desto mindre sugen. Ser det ska bli fint i morgon så jag kör nog ett promenad/joggingmaraton då och låter bilen rulla idag.
 
Släppte ut hästarna vid 06:30 i morse och åkte sedan hem och däckade totalt til 12, sjukt skönt.
 
Mitt sockersug har minskat rejält, så skönt! Jag mår himla bra fysiskt just nu, känns fin i formen och har mycket energi....jättehärligt!
 
Igår var en bra dag trots att vädret lämnade en del att önska då med, red på min lilla häst för första gången i skogen en riktig tur....vi hade ett himla säkerhetstänk (ironi)....sidepull, barbacka och hoppa upp från en mosig snöhög som gav vika då jag tog spjärn så jag hamnade fel och fick kasa mig upp....självklart lyckades jag med benet killa Lina i ljumsken så hon ilsket bet mig i benet.....hon är sjukt kittlig men då jag väl satt på plats var hon nöjdare. Hon funderade väldigt och var hemskt tveksam men då hon insåg att jag bara satt där och hon fick skritta på så växte modet och hon var jättenöjd....hon gillar verkligen att arbeta min drottning. Men de flesta vill nog ha träns och sadel då de rider unga oerfarna hästar hehe...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0